van Guben naar Polkowice

14 april 2015 - Wroclaw, Polen

Rond 10 uur vertrokken vanuit Guben, normaal zit ik eerder op de fiets maar bij het ontwaken hoorde ik hoe de wind met mijn tent aan ,t spelen was dus toch maar ff blijven liggen en uur later weer wakker geworden, maar de wind blies lekker door. Opgestaan en opgefrist weer richting tent haringen uit de grond getrokken en de tent met inhoud in kantine neergezet en het opvouwen en inpakken ging probleemloos! Toen van Guben naar Gubin de stad is half pools en half duits Guben  duits en Gubin Pools. In Gubin proberen een kaart te scoren is gelukt maar wel de slechste kaart  tot nu toe eentje waar alleen grote plaatsen op staan. Maar bij gebrek aan beter! Het duurde ruim een uur voor ik Gubin uit  was want  i.v.m. slechte kaart wou ik zeker weten of ik goed was. En hier spreekt (zogenaamd) niemand duits of engels is denk ik principe kwestie 20 km verder spraken ze al gebrekkig engels of duits. Maar  goed met veel vragen en dom kijken en in de weg fietsen toch de goede kant opgekomen. Na zo,n 30 km de volgendeplaats op het kaartje bereikt daar weer naar weg vragen, Heeft aardige man mij geholpen door zo,n 2 km mee te fietsen door stad en ik  weer verder kon. Erg komische man! Daarna vanaf Kozuchow de autoweg 3 afgefiets tot aan Polkowice. De autoweg 3 is een soort van twenteroute xl met strookje voor ik hoop fietsers erg saaie weg maar was geen alternatief met m,n slechte kaart. Wel ooievaars gezien wie hier gewoon zelf een nest bouwen ziet er kunstig uit. Bunt in iedergeval niet van die verwende nesten zoals in nederland, ook nog een das gezien en 3 dode zwijnen en dode vos. daarna lekker geslapen. al met al een dagje verbingdingsroute zal ik maar zeggen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl