Alles op een rijtje!!

26 april 2015 - Praag, Tsjechië

Het is tijd voor de statistieken!!

Heelweg-Bad Rothenfeld            158 km

Bad Rothenfeld-Hameln              118 km

Hameln-Lehne                               130 km

Lehne-Genthin                               134 km

Genthin-Berlijn                               130 km

Berlijn-Guben                                  130 km

Guben-Polkowice                           141 km

Polkowice-Wroclaw                          92 km

Wroclaw-Katowice                          180 km (trein)

Katowice-Auschwitz                          50 km

auschwitz- Ostrava                            95 km

Ostrava-Kojetin                                 120 km

Kojetin-Brno                                         62 km

Brno-Zdar                                             85 km

Zdar-Kurtna Hora                                82 km

Kurtna Hora-Praag                              95 km (inclusief speurwerk)

Lekke banden 0   er liggen vredestein perfect trek banden op waar ik al ruim 5000 km mee had gefietst. Maar ze doen hun naam eer aan en hebben ook nog een perfecte rol weerstand.

Overige schade,s 1 fietstas klinknagel ophanging gebroken gerepareerd met trekbandjes. Stuurtas maakte  soms een zwaai dat die op de kop hing ook gemaakt met trekbandje. Laatse dag de gerepareerde fietstas compleet afgebroken en barst in scherm tablet.

Mooiste fietsen Duitsland winterberg en omgeving, geheel Tsjechie en sommige delen van Polen.

Saaiste fietsen, Oost Duitsland langs militair oefenterrein zo,n 30 km rechte weg. En alle grote wegen in Polen soms een complete dag gefietst!

Blunders, In oost Duitsland zandpad bos ingefietst en na 20 kilometer er weer uit komen maar wel tot de assen in de blubber gelukkig heb ik een heel simpel compasje op fiets dat ik wist dat het de goede kant op ging. In polen een saaie weg 7,5km verkeerd gefietst (terwijl ik dat bijna zeker wist) en toen na bevesteging oude man zelfde saaie weg weer terug. Fietssleutels in tent laten liggen tent al opgeruimd in zakje en op de fiets kon dus alles weer uit pakken om de fiets van het slot te doen! In Tsjechie binnendoor weg gevonden volgens bordjes kom ik via veel gestuntel op een mooi glooiend weiland uit terug gefietst goed bordjes beken blijken het langlauf routes te zijn.

Alleen op pad prima bevallen omdat je bij lange afstand fietsen  in soms wat moeilijke omgeving er altijd 1 moet toegeven nu kon ik net doen waar ik het beste gevoel er bij had van langs 100 km wegen fietsen,tot zandwegen dwars door blubber. Maar twee weten altijd meer als 1 en dat voordeel had ik nu niet!

m,n Paklijst

fietstas Links voor

koffie, pannen, bestek, blikopener, schaar, gasbus,brander, bord, schaaltje, beker,emmer,afwasmiddel,afwasborstel

fietstas rechts voor

gereedschap, bandenplakset, reserveband, kaarten,vildstift,trekbandjes,touw,liniaal,slaapzak

fietstas Links achter

pleisters,ibruprofen,toiletartikelen,sportschoenen,tshirt2maal,trui,broek,sokken4maal,ondergoed4maal,zwembroek.

fietstas rechts achter

plasticzakjes en clipjes, talkpoeder,vaseline,handschoenen,buff,tablet acculader meuslirepen fietskleding regenkleding

boven op

Matje,tent,handdoek,slaapshirt,ooglapje,oordoppen,zaklampje