Praag Downtown

26 april 2015 - Praag, Tsjechië

Na Vrijdag met veel speurwerk een camping te hebben gevonden, Was het al vrij laat dus in de directe omgeving een restaurantje opgezocht karbonade met aardappels en twee plakjes komkommer opgepeuzeld, Terug naar mijn tentje en toen bleek het een pik zwarte dag voor mijn verzekering te worden!! stap in tent plof er neer krak boven op m,n tablet waar mee ik jullie op de hoogte hou dikke barst in scherm! En eerder die dag ook al van een fietstas de complete ophanging afgebroken, Dit zijn dan ook de eerste serieuse schade,s tot nu toe! Kan gebeuren. Heerlijk geslapen ,s ochtends waren de bestelde broodjes al klaar! Op picknick bank broodjes beleg fruit instant koffie brander pannetje en water uitgestald. En een prima ontbijt voor het beging van de dag. Rond half 10 naar Praag city gefietst en ik botste bijna tegen de student van de free walking tour op, dus meteen maar opgegeven. Het leukste van zo,n walking tour vind ik de mensen met wie je bend, voornamelijk jongeren van alle nationaliteiten. Dit keer France, Germany, Thailand, USA, en de UK was er ook. De jongeman uit Thailand was bodydresser maar na een beetje doorvragen was hij exclusieve sierraden maker, en zo zweverig was hij ook jurk aan met aan de onderkant pijpen en liep komisch op z,n tenen van links naar rechts over de straat. Voor de rest ook een gezellige groep! Einde tour mij opgegeven voor de biertour wie starte om 6.00 pm. Tussen door even naar de camping gefietst. En waar ik op de camping zit ontspant de Pragenaar zich. De 1 is aan ,t skeeleren de ander mountinbiken, Hardlopen, steppen. hond afsmeren! en je kunt in een aftakking van de rivier ook raften erg spectaculair om te zien. Dus met een biertje langs de kant het allemaal bekeken. Bij de tent ff klaargemaakt voor de bier tour rustig terug gefietst, In het volkspark biertje en hamburger gegeten. Lekker op van die verf afbladderende bankjes tussen de locals aldaar. Toen in het centrum naar de bier tour bij 4 kroegen verschillende soorten bier geproefd, en bij de laatste kroeg gegeten met de bier tour groep omdat het groepje uit 7 mensen bestond konden we tijdens het eten gezellig met elkaar praten! En lied de tourgids wat meer los over hoeveel commisie overal kreeg en hoe het werkte en hoe had zat met de concurentie. Altijd leuk om te weten. Maar na de bier tour kwam het, Ik vertel daar bij dat ik in de drie weken dat ik op reis bij nog geen onveilig gevoel heb gehad of het idee had dat ik bedondert werd. Dus de laatste kroeg was aan het eind van het centrum. Met de plattegrond er bij terug gelopen, weg kwijt geen zin meer om te zoeken, Maar er staan overal palen waar op staat safety taxi. Dus ik in de taxi laten zien waar ik moet zijn.Hij begon te rijden ik begin over de prijs, hij zeg taxi meter, maar ik vond dat de taxi meter werd erg hard liep. Maar goed langs bestemming gereden ik zeg dat die moet stoppen want we zijn er al langs. Geen probleem stopt straat verder komt met een bedrag waar ik 100 dagen hilton hotel van kan betalen. Discussie omdat ik alleen ben en geen zin in gezeik. De schade weten te beperken tot 1000 kronen zo,n goede 40 euro voor 1 km taxi, Geef hem een twee briefjes van 500 honderd, Doet hij ook nog de wisseltruck!! Ik had ineens 1 van 500 en 1 van honderd betaald. Deur dicht gesmeten en weggelopen hij met piepende de bandjes weg, Ik een deuk in m,n imago en 40 tientjes lichter! Goed fiets opgezocht naar camping.