polkowice - kutna hora

23 april 2015 - Kutná Hora, Tsjechië

De Denemarkse fietser had mij verteld dat het stadje Kutna hora de moeite waard is om te bezoeken. Dus vanochtend besloten in iedergeval tot aan Kutna hora te fietsen. Ik wist gisteren nog niet dat ik  op een tactische plaats was neergestreken om te overnachten maar het was vanochtend eerst half uurtje vals plat toen half uurtje klimmen in de allerlaatse versnelling, en toen dalen klein beetje stijgen  dalen stijgen enz voort. Tot ik bij een  omleiding kwam wie mij het dal in stuurde en als ik de kaart bestudeerde de andere kant van de  berg weer omhoog moest en dan weer naar de juiste weg kon fietsen, Daar had ik geen zin in en was ook ontzettend om  besloten langs de afzetting te gaan na 5 kilometer eerste asfaltmachine kon ik perfect lang 2 km verder diep gat in de weg door de berm langs diepe afgrond ging goed. Zo ging dat zo,n 40 km door. Tussen de hindernissen door lekker rustig fietsen kwam niemand op wegwerkers na tegen. Einde wegopbreking eerst wat gegeten. En weer verder in kutna hora camping gezocht eerst linksaf flinke beklimming daar zou een camping zijn boven op berg rond gekeken niks te zien! weer na beneden in het stadje zelf maar eens gevraagd en ja toen was het raak een klein bergje over en daar was de camping. Het stadje ziet er inderdaad erg gezellig uit. Maar eerst ff tentje bouwen douchen biertje drinken heel ff naar stad gefietst maar besloten weer naar tent te gaan om blog te typen! Dus morgen de stad bekijken en wie weet ben ik morgen avond wel in Tsjechie!!!