Van Brno naar polkowice

23 april 2015 - Kutná Hora, Tsjechië

En jawel ik werd weer gewekt door de zonnestraaltjes wie mijn koperkleurige bed frame deed lieten shinen! Richting de ontbijtzaal broodje en koffie gepakt en ik hoefde niet meer te twijfelen wie collega fietser was er was 1 jongen wie met z,n ogen mij constant volgde, dus tegenover hem gaan zitten en gevraagd of hij met de fiets was! En jawel raak, het was hem!! Hij kwam uit Denemarken via Duitsland in Tsjechie terecht gekomen en was nu van uit Praag in Brno belandt. Erg leuk om elkaars belevingen uit te wisselen. Toen vertelde die dat weg naar Praag heel erg bergachtig is. Ik vertelde dat ik dat al dacht maar er nu nog niet aan wou denken. Hij had nog wat leuke tips om onderweg te bezoeken. Nog ff verder gepraat en toen werd het tijd m,n spullen te pakken voor de fietstocht! Uitgecheckt de fiets naar beneden gedragen nog 2 keer op een neer voor alle spullen, alles vast en gaan Brno uit was een makkie alles klopte!! Na 5 kilometer dienden zich de eerste serieuse bergen aan. Maar hoe hoger je zat hoe mooier het werd, dan weer als een komeet naar beneden en weer omhoog. Dat                      vond ik na zo,n 80 kilometer wel welletjes de lokale lidl opgezocht avond eten bij elkaar geplunderd toch nog ff doorfietsen want er moet volgens de kaart een camping zijn, en jawel na 5km een grootbord met vlika auto camping 4km, aangekomen bij receptie een zeecontainer met luikje niemand thuis. Een ouder echtpaar hadden hun caravan langs het water staan daar gevraagd naar de eigenaar. Na 10 minuten engels tegen hun praten, en hun antwoorden in Tsjechie,s maakte hij het een gebaar wat er op duide dat ikhet tentje naast hun caravan mocht zetten. Dus ik tentje bouwen eten gekookt biertje gedronken en tot op heden niks meer van camping baas weer gehoord, enigste nadeel dat de wc en was opruimte opslot zaten maar het tankstation aan de grote weg bood goede uitkomst voor grote boodschap en kleine was beurt!!!