Waar was ik gebleven (soms lijken minuten uren, maar vaker lijken uren minuten)

23 april 2015 - Kutná Hora, Tsjechië

Oja Bratislava, na zo,n anderhalf uur met het boemeltje van Brno naar Bratislava te zijn gereisd viel mij onderweg op dat het telkens groener werd, Dat schijnt het klimaat en hoogte verschil te zijn. Vanaf het station van Bratislava was het zo,n 10 minuten lopen naar de stad. Eenmaal aangekomen ff euro,s gepind want die hebben ze daar, Toen het info centrum bezocht en een stadsplattegrond meegenomen, Ze hadden er ook een kasteel dus die ook ff opgezocht om te vergelijken met die van Brno. Bij aankomst in Brno viel het me op dat dat in een gat ligt de laatste 3 km niet meer hoeven te trappen. Maar Brno ligt  niet in een gat maar in een keul, en Bratislava in een gat, Want het ging soms zo stik omhoog dat je met je neus de klinkers aanraakte (volgende keer veters strikken) Maar na flink wat geklauter bij het kasteel aangekomen ff van het uitzicht genoten toen in het kasteel rondgedwaald en weer richting stad waar ik een afspraak had voor een walking tour, Met 3 adere mensen een interesante rondleiding gehad na 20 minuten engels praten kwamen we er achter dat we allemaal uit nederland kwamen behalve de gids, was erg grappig. Volgens mij zat er ook nog 1 bekende in dat gezelschap maar niet verder nagevraagd geen zin in, Ik ben nog telkens aan het denken hoe die heet? de ex van Ingrid achternaam Janson. Kwartiertje later kom ik nog een jongeman tegen wie ik ook in Wroclaw had gesproken ook ff praatje meegemaakt. Heerijke filter koffie gedronken in ,t urbanhouse. Nog een beetje rond gedwaald in het prachtige Bratislava want dat is het! En besloten de trein weer op te zoeken kwam ik daar aan moest ik 50 minuten wachten had keus uit drie cafe,s dus er maar 1 uitgezocht. Kwam nu wel op zo,n punt dat minuten uren lijken al met al beter een dag minder Brno kunnen doen en lekker door fietsen. Maar twee en een half uur later weer in Brno. Kom ik in het hostel staan er naast mijn bed nog 4 grote fiets tassen, Collega fietser heeft de weg Brno gevonden na nog 1 biertje te hebben gedronken het bed opgezocht was erg benieuwd wie die fietser is en hoe zijn reis eruit ziet.

1. Dorien:
    23 april 2015
    Ik weet wie je bedoelt maar kom ook niet op de naam, dat je hem herkent!
  2. Siegfried en Ingrid:
    24 april 2015