Brno

21 april 2015 - Brno, Tsjechië

Ahoi lieve volgelingen,

Hier een berichtje uit Bratislava, maar daar kom ik later op terug.

Na aangekomen te zijn in Brno, m,n kleren gewassen gedroogd en opgeborgen te hebben. Studie gemaakt van de citymap een biertje gedronken tandengepoetst en toen naar bed, was erg moe van fietstocht. Bij het ontwaken kwam er al een heerlijk zonnetje de slaapzaalbinnen. Heerlijk bed ligt lekker maar er toch maar uit. Bij het ontbijt was een 8 tallig squash studenten clubje uit Eindhoven al druk de dag aan het doornemen.FF praatje meegemaakt, toen hun wegwaren kwam nog een jongen uit Brazilie wie zijn europatrip er op zat en vanuit Brno naar huis ging. Een oudere vrouw uit Wehls zat ook aan de ontbijttafel en zij vertelde dat ze in duitsland familie reunie had gehad en een paar dagen Brno er aan vastknupte ze had een beetje vaag verhaal dat haar moeder uit tsjechie kwam en daar tijdens het comunisme vast zat. Maar goed eerst besloten een kasteel te bezoeken, was je meteen op het hoogste punt van Brno lekker gewandeld rond het kasteel kon er niet in was vanaf woensdag open op mijn city map stonden ook aantal wandelroutes daar eentje van opgezocht en begonnen. Kwam ik eerst langs de kathedraal van de stad ff bekeken. In de parochie tuin een paar gram wiet verkocht. Als jongeren tot zo,n 50 jaar er iets lucht van krijgen dat je uit Nederland komt meent er altijd wel een dat je wiet verkoopt. Hem nog om wat lokale tips gevraagd en wist nog wel wat te vertellen over de stad. Daarna rond gekeken volgens de wandel route van beeld naar stadspark en van marktje naar kerk. Was wel aardig maar wat ik al op had gezocht is het meer een arbeidersstad en worden ze een beetje ondergesneeuwd door Praag. Meer het Rotterdam van Nederland er is wel wat maar je moet ff zoeken! Maar gelukkig stond op de citymap ook de meest opvallende cafetjes beschreven. En inderdaad The Clubwash was erg gezellig het is een laundry en cafe in een zit je aan de bar dan staat achter tegen de muur de wasmachines wie volop toeren maaken en met de geur van frisse was kun je daar rustig wachten onder het genot van een drankje en met muziek van de redhodchilie peppers tot je was klaar is! Terwijl ik daar zat hoorde ik achter een deur naast de wc geroesemoes van praatende en lallende mensen ik een kijkje genomen zat daar zeker nog 50 man wie druk bezig waren met een pubkwiserg grappig. Weer verder opgeken kwam ik in de absintbar dat is een bar in een oude schuilkelder tegen atoom aanvallen naast allerhande drankjes ookhuisgemaakte absint schenkt , lekker altenatieve mensen en het ging meer onder het motto "als de atoombom komt te vallen trek ik me daar niks van an, want dan bun ik bezoppen en merk ik deur niks van" Toen werd het tijd om het nest op te zoeken want Bratislava ligt zo,n anderhalf uur van Brno af met de trein. En omdat ik ruim in de tijd zit besloten een dagje Bratislava te doen! Ben nu net in Bratislava benieuwd wat er komen gaat!!! tjow

1. Gerdie:
    21 april 2015
    Wels? Of Wales?
    Wiet gekocht of verkocht?
  2. Dirk Vreman:
    21 april 2015
    Wels of misschien ook wel Wehl:-)
  3. Marco:
    22 april 2015
    Dirk hoelang blief iej nog weg? Tis stille int Ava cafe zonder oew.
  4. Geert:
    22 april 2015
    Leuk dat je iedere dag bijna een verhaal er op zet Dirk, ik lees het met veel plezier. Fijne reis nog.
  5. Gerrit en Loes Smeitink:
    22 april 2015
    Stoer hoor Dirk, wat een belevenissen, leuk om te lezen, ga zo door!