dinsdag en woensdag!!

8 april 2015 - Genthin, Duitsland

Dinsdag ochtend vertrokken uit Hamelen, na wat opstart problemen (had de fiets sleutel in de tent laten liggen, wie net in het hoesje zat!!) Eindelijk waren de winkels open want pasen is voorbij dus meteen maar wat broodjes beleg en soep gekocht. Heerlijk bult op en af gefietst tot na Springe toen werd het landschap weer ouderwets vlak met een windje in de rug aangekomen in Lehre geen camping gevonden maar wel een manege waar ik mijn tent en toebehoren uit moch stallen, na een rondleiding van de wc en watervoorziening, de tent opgebouwd voor ,t groene schuurtje. Hun bedoelen alleen in het schuurtje, en open vuur was niet toegestaan. Ik hun vertelt dat ik het niet zo spannend wou maken met open vuur en andere gekkigheid, een brandertje mocht wel waar ik m,n soepje mee heb ogewarmd. Maar 's nachts kwam ik er achter met tent in schuurtje en open vuur. jankende wolven en geweer schoten, na een half uur was het geluid van de wolven verder op te horen , de volgende dag met een lokaalde bewoner gepraat, en die heeft mij uitgelecht als de wolven te dicht bij de bebouwde kom komen. Wordt er geschoten om ze te verjagen! Dus toch na een redelijke nachtrust vandaag uitgestreken in Genthin, wel ff door moeten fietsen om het veerpontje te halen maar alles is goed gekomen, morgen hoop ik julie te kunnen begroeten vanuit Berlijn waar ik een paar dagen zal verblijven!!!

1. Eline en Arnoud:
    8 april 2015
    Ha Dirk!
    Wat ben je al een eind op weg, goed bezig!
    Bijna Berlin dus, mooie stad, genieten maar!!

Groeten van ons
  2. Gerdie:
    8 april 2015
    Kijk maar goed uit voor de grote boze wolf
  3. Judith:
    9 april 2015
    Veel plezier in Berlijn! Ze hebben er vast pubcrawls... En natuurlijk ook plezier en succes de rest van de reis!
  4. Judith:
    9 april 2015
    Veel plezier in Berlijn! Nog een pubcrawl meepakken? Ook succes en plezier verder met je reis!
  5. Edith:
    10 april 2015
    Spannend met die wolven! Hier in Griekenland is het komend weekend Pasen. Dat is eigenlijk ook heel vreemd.. Succes op de fiets!!