2 in 1 is ook 2 dagen!!

6 april 2015 - Hameln, Duitsland

Na dat ik zondag toch met gespannen benen de vredesteintjes liet rollen, ben ik via winterswijk duitsland ingereden, die kant zou ,t toch op gaan. Maar voor ik in Winterswijk kom ging ik via Bredevoort en jawel collega fietser kwam daar de hoek om scheuren ook bepakt en bezakt, vondt ik erg  grappig alleen haddie zo,n stom vlaggetje van Nederland aan z,n fietstas gemaakt. erg jammer. ook geen praatje mee gemaakt want ik had de gang er net in. toen lekker doorgetrapt paar keer pauze gemaakt paar keer vereden maar mocht de pret niet drukken. Na 158 km kwam ik in Bad rothenfelde. Bij de receptie waar ik werdt geholpen door een uiterst vriendelijke dame, tentje gebouwd, gedoucht enz. Maar toen sloeg het noodlot toe het camping restaurant werd ik verbaal hardhandig uitgebonsjoerd!! Zat vol zijden ze. Maar ff later heerlijk bij de buren gegeten een lokaal goedje meer kroket zonder korstje! Toen het volgende pech stukje tablet aangezet stekker in verkeerde gaatje gestoken, BAM beeld op zwart, bij de tent ff zware stroom opgezet en hij deed het weer alleen geen wifi verbinding! Vandaar 2 in 1!! einde 1

Op naar 2

's ochtens heerlijk frustuck naar binner gewerkt, Direct begonnen de eerste klimmetjes zich aan te dienen, maar met een heerlijk licht verzetje naar boven gepedeld. En wat gaat zo,n volgepakte fiets heelijk naar beneden. In Lohne pauze gemaakt, Kom ik aan de praat met een man die in motors handelt en vrienden in Deventer en Nijmegen heeft. erg aardige man mocht daar ook wel slapen en eten alleen ik wou nog wel ff stukje verder fietsen. Omdat die in motors handelde vroeg ik hem of die Johan Jansen kent, en jawel die kende die ook nog! Maar volgens mij als ik had gevraagd of die Piet Kodde kende had hij ook wel ja gezegd! Na 20 minuten keuvelen met die man begon die het evangelie te verkondigigen een mooie reden om een eind aan het gesprek te maken, Hij zei dat die ook meer wou fietsen om zo,n bierbuik er af te krijgen, heb ik hem vertelt dat dat jammer is want dat hoort bij een Duitser, hoppa gesprek afgelopen. Ik verder gefiets door het prachtige landschap van Bad Oeynhausen, langs rivier de Weser naar Rinteln daar ff koffie gedronken verder via Hessich Oldendorf, en nu sta ik op camping zum fahrhaus in hameln (hamelen) dus geen last van ratten hier. Een klein beetje om maar ik moet zien dat ik een gunstige door steek door de bergen krijg. Het is hier gebied winterberg. morgen richting Springe en dan zien we wel verder.

1. Dorien:
    6 april 2015
    Hallo bruder! Hoe is 't met de baaaandjes? Ik zie dat je de kaart ook hebt ingetekend, ideaal zulke rechte wegen, dat schiet lekker op. Juuuuu!
  2. Inge:
    6 april 2015
    Wauw dirk, zo leuk om te lezen...je zou het schrijversvak in moeten gaan...maar mooie tocht gehad en de bergjes komen eraan. Fiets" m!!
  3. Liesbeth:
    6 april 2015
    Jow Dirk, super leuk je op deze manier te volgen, heel veel succes en plezier! Groetjes Liesbeth
  4. Gerdie:
    Mooi geschreven, welterusten straks
  5. Marco:
    6 april 2015
    Fijn om even een teken van Dirkie te zien.mooi opgeschreven
  6. Ronnie en Erna:
    7 april 2015
    Sorry Dirk, nog geen tijd gehad om te reageren. We blijven je trouw volgen!! Heel veel succes en geniet ervan, ook dadelijk van de geweldig mooie stad Berlijn!!
    Ps. het weer wordt in ieder geval beter.
  7. Nardie:
    7 april 2015
    Hahaha, ik had dat snuutjen van die dikke Duitser wel willen zien. Mooi reisverslag, kijk uit naar de volgende.
  8. Pilliewierenga:
    7 april 2015
    Hallo dappere dirk dat had ik helemaal niet van jou gedacht.dus vanaf nu staan de passagiers bij de bushalte te wachten tot jij weer terug bent. Arme mensen.groeten Henk en pillie verblijvend in heelweg oost
  9. Ineke:
    7 april 2015
    Mooi verslag Dirk! Leuk om je belevenissen zo mee te maken. Groetjes en het gaat natuurlijk helemaal goed komen die bergen door. Succes.
  10. Dirkje Huitink:
    7 april 2015
    Hoi Dirk, ik zie je verhalen zo voor me. Heb je de gasbrander al uitgeprobeerd?
    Groetjes, Dirkje
  11. Tom:
    7 april 2015
    Dirk,mein freund ich glaube das ess schön ganz gut gehts.
    ho wärte nur mal, ich habe dem t9 auf Deutsland stehn.

zo dat is beter.

houd je de banden op druk en op temperatuur en bij het opstarten in de ochtend nog niet vol de bochten in.

succes nog!!

Tom
  12. Katja:
    8 april 2015
    Haha Dirk, zou toch maar geen ruzie maken met die Duitsers. Je bent wel alleen he. Succes. Zit al te wachten op je volgende verslag