van Genthin naar Berlijn

10 april 2015 - Berlijn, Duitsland

Zoals jullie al konden lezen ben ik in Berlijn aangekomen! Maar vanzelf ging het niet het fenijn zit hem in de staart!  Vol goede moed vertrokken alleen van de eerste 50 km had ik geen kaart, maar kompas op het oosten, en vragen kom je een heel eind. Dus na 100 meter een oude man aan de jas getrokken hoe ik in brandenburg moest komen, bij de eerste ampfel links en dan kon het niet missen. Na 7.5 km soort van hamelandroute te hebben gefietst beland in dorpje waar iemand mijn vermoeden deed bevestigen! Compleet de verkeerde kant op. Het gekke is onderweg merk je aan alles dat het niet klopt zoals kompas staat richting noorden en de wind stond ook niet goed! toen weer terug gefiets en na 15 km op de teller terug bij af. Daarna kwam alles goed 200 m verderop stond een wegwijzer richting Brandenburg. Na Brandenburg  heerlijk broodje gegeten, en verder richting Potsdam. In Potsdam stond bordje Berlin mittel 34 km dat deed mij deugt. Alleen stond niet op het bordje dat er 6 klimmetjes in zaten, maar zelfs die heb ik overleefd. Kwam langs checkpoint charlie ff me op de foto laten zetten als bewijs. Toen ererondje door Berlijn gefietst touristen plattegrond gescoord en bij wifi van MC Donalds hostel geboekt. en naar toe gefietst. Eenmaal aangekomen ingecheckt en mijn slaapzaal opgezocht, had bed in 8 persoonszaal geboekt maar kreeg 4 pers kamer waar ik eerst alleen was. ze hebben het goed met me voor!! Na douchen en omkleden was er 1 kamer gast bij gekomen. een vrouwtje waar van de vriend in Berlijn een zwemwedstrijd heeft en bij de 20 beste zwemmers van Duitsland hoort, het zwemtoernooi is hier vlakbij! Dat beste meisje mocht van de coach niet bij de vriend slapen. Ze heeft het uiterlijk van een voetbal vrouw, maar de arrogantie zeker niet! erg gezellig gekletst. De twee bedden die nog vrij waren gebruikt als was droger ging ook prima. Het wassen van mijn kleding was hardnodig! Aan het gegil op de ging en andere kamers merkte ik al dat er veel schooljeugd was, het klonk best gezellig en om dat het al redelijk laat was de pub in het hostel opgezocht. En jawel 250 studenten kunst acedemie, een handvol bouwkunde studenten, en een voetbal team! En een man van rond de 50 met het uiterlijk van een zwerver maar was sprenkler instalatie monteur! Eerst ff alees geopserveerd aan de bar, de studenten kunst acedemie denken bij alles na of proberen van niets iets hips te maken, zelfs het woord bier denken ze lang over, het voetbal team kan het woord bier nog niet uitspreken of het glas staat aan de mond, en de bouwkunde studenten zijn een mengeling van allemaal. En natuurlijk de gebruikelijk schoolkamp problemen de een had bij de ander geslapen maar niet leuk dat iemand dat over de gang had geschreeuwd! enzenz na een puur uur gezellig bier drinken het bed maar opgezocht.