Berlijn avond en Berlijn dag 2

12 april 2015 - Berlijn, Duitsland

Zo als ik al zei werd het tijd voor een kroegentocht. Om 20.00 vertrokken vanuit hostel met lokale gids. 4 kroegen bezocht en een club. Was zeer gezellig, Bij de eerste kroeg werden we samen gevoegd met groepen uit andere hostels. Toen gaf Dave onze gids ff uitleg hoe het werkte. Veel leuke mensen ontmoet. Alleen de laatste club ben ik naar hostel gegaan was muziek waar ik niet van hou, en iedereen begon te gillen en gek te doen als van de lichtgevende buisjes uitdeelden. Eenmaal in hostel als blok in slaapgevallen. S,ochtends redelijk fit wakker geworden ontbijtje dag plannen, eerst motor museum bezocht, was niet erg bijzonder en als je een foto wilde maken moest je een euro extra betalen. Toen boek winkel opgezocht voor roadmap richting polen, heb er 1 gescoord tot aan poolse grens. Daarna richting kreusberg gegaan, in een uithoekje een kunst achtig afrikaans iets ontdek. Hadden erg leuke beschilderingen en andere grappige en mooie dingen gemaakt. Kwam aan de praat met hun kopje thee in het zonnetje met hun gedronken. Het grappige was hoe langer je er zat hoe meer dingetjes je zag waar ze wat mee hadden gedaan, of lag het aan de thee! Toen een badeschift genomen was een beetje hippe beachclub achtig iets waar ze een zwembad in de spree hebben! erg leuk had zwembroek en handdoek al bij me. Dat hele gebeuren ligt in oost berlijn terug weg was er een soort bazaar in oude staal fabriek ff gekeken maar kan toch niets meenemen. Toen weer richting centrum langs de paintingwal gelopen. In stad Ramones museum en kroeg bezocht. Niet dat ik zo,n mega punkrocker ben maar wel leuk om ff te kijken, de kroeg van museum was ook gezellig ze weten goed een punk sfeertje te creeren en erg aardige eigenaar. daarna naar hardrock cafe geweest. Van uit daar weer terug naar kreusberg had daar leuke restaurantje gezien, Bij binnenkomst had het personeel dat aan de deur staat allemaal praatjes dat het bij hun alles illegaal is en als de politie komt dat iedereen dan dood stil moet zitten en dat hij dan vertelde dat het een wassen museum is. Helaas was het er erg druk en zou ik drie kwartier moeten wachten, was al laat dus terug naar hostel gegaan daar ff gegeten bij aankomst op kamer was m,n kamer genote vertrokken en had ik de 4 persoons kamer alleen.