van Berlijn naar Guben

12 april 2015 - Gubin, Polen

Vandaag weer ouderwets de fiets opgezocht, hij stond er nog. Maar eerst ontbijtje gedaan en stiekem wat extra broodjes gesmeerd voor onderweg. Omdat ik geen geschikte kaart heb om berlijn uit te komen. En als ik google maps bekeek had ik aan 5 kladblaadjes vol beschrijvingen nog niet genoeg. Dus de fiets in haufbahn ost Berlin maar in de trein gegooid om de stad uit te komen voor het astronomische bedrag van 3.40 was ik 40 kilometer verder op met fiets en man. Daar begon mijn fietskaart daar vertrokken vanuit Hangelsberg tot aan Guben waar ik op een camping zit, Aantal klimmetjes gehad en een heerlijk vlak gedeelte langs rivier de Oder wie hier polen en duitsland scheid. Onderweg zag ik nog een foldertje voor bezichtiging sovjet atoomkelder helaas erg ver omfietsen foto,s zagen er indruk wekkend uit. Het viel me ook op dat er veel bomen langs het water waren omgevallen maar de stam had een mooi puntje op de camping viel me dat ook op en het blijken bevers te zijn als ze me tent maar laten staan! ga nu lekker slapen morgen fiets ik Polen binnen en ben ik benieuwd hoe het zal gaan heb nog geen kaart van polen morgen maar kijken hoop woensdag in wroclaw aan te komen!

1. Dorien:
    13 april 2015
    Oh leuk, bevers! Die kunnen echt goed houtsnijwerkachtige dingen maken!
  2. Marco:
    13 april 2015
    Weer in een ruk uitgelezen. Wat een avontuur zeg . Succes morgen.