Ostrava- Kojetin

19 april 2015 - Brno, Tsjechië

Dan is het alweer zaterdag ochtend rond 8 uur wakker geworden en negen uur zat ik weer op de fiets. Het is hier al redelijk berg achtig, eerst afdaling maar na 2km kilometer kwam er een klimmetje de spieren nog niet warm ik kreeg het gevoel of ik mijn spieren van mijn billen tot mijn tenen compleet uit me kaar trekte, maar dat viel nog wel mee boven op de bult was tankstation ontbijtje gescoord paar biscuitje,s en koffie (je moet toch wat) stap ik op de fiets zie ik dat achter het tankstation de supermarkt zit dus toch nog broodjes appel en judorange. Maar goed dat ik fatsoenlijk ontbeten heb want 5 km verder begon het serieuse werk kwa beklimmingen de eerste klimmetjes van de buiten catogorie waren in aantocht. Omhoog gaat het soms niet harder als 7km p/h, Maar na beneden gaat deste harder de fiets ligt lekker stabiel op de weg alleen met al mijn bagage wil die keihard rechtdoor maar als je je gewicht goed de bocht ingooid komt de fiets de bocht wel door! In het dal van een berg een soort van cafe bakkerij en snoepwinkel in 1 bezocht voor een kopje koffie praatje gemaakt met de dorpsgek aldaar wie telkens uitbaalde eerst heel warm te hebben en daarna sloeg hij een kruis en ging hij bidden. Toen de vrouw achter de toonbank mijn fiets zag gebaarde ze dat de fiets naar binnen moest, waarom is mij nog niet duidelijk Na 2 koppen koffie weer verder, En toen snapte ik meteen watde man bedoelde zo,n berg waar de auto,s in de 1 omhoog kropen, En boven op stond een jesus beeld. En naar beneden allemaal stikke haarspeldbochten! Gelukkig werd het s,middags vlakker en kwam ik rond 6 uur aan in Kojetin.

1. Pilliewierenga:
    20 april 2015
    knap van je Dirk,de typetjes goed bestuderen kun je altijd nog eens gebruiken op toneel goede reis groeten henk en pillie