Wroclaw city

15 april 2015 - Wroclaw, Polen

Na gisteravond een wat te hebben gegeten bij bar chopper erg leuke bar ingericht als motorhome. Nog een aantal kroegjes opgezocht de meeste mensen wie ik sprak kende wel een paar nederlanders of hadden er gewerkt. Om 10 uur het bed opgezocht, bij het ontwaken schetste mijn verbazing alle 12 bedden lagen vol in de slaapzaal. Bij het ontbijt even geinventariseerd wat en wie het allemaal zijn een vader moeder en dochter uit Oekraine, 2 spaanse dames, 3 jongens uit australie 2 ierse heren ik en nog iemand maar wie? Voor het goed lijken 2 kurkdroge sneetjes witbrood naar binnen gekauwd maar met koffie er bij ging het prima. Toen richting de stad gelopen daar bij een buurtsuper wat lekkere broodjes gekocht en een appel! Ondertussen was het 10 uur en had ik een afspraak bij de fontein bij de kerk voor een rondleiding. samen met 12 anderen een rondleiding door de stad gevolgd erg leuk man kon goed en vol trots over zijn stad vertellen. Als stil protest tegen het communisme hadden ze in de jaren 60 een beweging wie kabouters in de stad plaatsten met uitdrukkingen voor meer vrijheid. En inderdaad als je goed rondkijk vind je ze overal. Zo vinding rijk als ze toen waren zijn ze nog steeds. Polen is het op een na grootste land wie appels exporteerd en nu met de boycott van de Russen komen ze niet van de appels af. Maar door een foto te maken als je een appel eet en die plaatst op facebook of ander forum laat je zien dat je schijt hebt aan Poetins waan ideen. En dat ze zich zelf redden zonder export onder het motto: One Apple a Day Keeps Putin Away. Maar al met al Wroclaw is een mooie stad met bijzondere gebouwen en vriendelijke mensen. Zo dadelijk in Pools eet huisje wat eten en dan naar bed voor morgen heb ik een trein geboekt wie me om 6.40 naar Katowice brengt, daar kom ik om 9.01 aan en is het 30 km fietsen en ben ik in Auschwitz waar ik het spraakmakende vernietigingskamp ga bezoeken. Daarna vertrek ik richting Brno

1. Inge:
    15 april 2015
    Ha Dirk, wat een tocht en ervaringen/ belevenissen allemaal!! Leuk om te volgen.Hoop dat je zo door kunt gaan en genieten v alles wat op je pad komt!! lndrukwekkende dag morgen
  2. Marco:
    15 april 2015
    Je maakt nog een hoop mee op zon dag. Mooi om te lezen Dirk
  3. Dorien:
    15 april 2015
    Auschwitz lijkt me heel indrukwekkend....... Daar moet je echt letterlijk en figuurlijk even bij stil gaan staan.
  4. André en Inez:
    15 april 2015
    Ha Dirk, erg leuk om je te volgen! Auschwitz lijkt mij ook indrukwekkend. Succes, groetjes en nog veel plezier!
  5. Gerdie:
    16 april 2015
    Mooi Dirk, beleef Auschwitz, ik ben in jaren geleden Teresienstad geweest, word je wel even stil van. Hoe is het weer?
  6. Linda:
    17 april 2015
    hoi Dirk,
    Leuk om je verhalen te lezen!!
    Succes en veel plezier nog!!